Usein kysyttyjä kysymyksiä

Tältä sivulla löydät usein kysyttyjä kysymyksiä liittyen maahantuomiimme merkkeihin ja tuotteisiin. Tarkista ensin alla olevat kysymykset ja vastaukset ja jos et löydä tarvittavaa tietoa, ota yhteyttä huoltoon tai asiakaspalveluun.


Kenwood logo

Lisää usein kysyttyjä kysymyksiä löydät Kenwood Suomi sivustolta.

K: Olen hävittänyt Kenwood tuotteeni käyttöohjeet. Mistä löydän uudet?
V: Tarkista Kenwood Suomi sivuston käyttöohjeet -osio.

K: Mikä on Kenwood tuotteiden takuu?
V: Kenwood tuotteilla on kahden vuoden takuu.

K: Sopivatko vanhan yleiskoneeni lisälaitteet uuteen yleiskoneeseen tai toisinpäin?
V: Mikäli yleiskone on valmistettu 80-luvulla tai sen jälkeen, osien pitäisi sopia. Tarkemman sopivuustaulukon löydät täältä (PDF-tiedosto avautuu erillisessä ikkunassa).

K: Olen pessyt lihamyllyni osia astianpesukoneessa ja niistä irtoaa mustaa materiaalia. Mitä tehdä?
V: Musta aines ei ole terveydelle vaarallista, mutta osia ei kannata enää käyttää. Uusia osia saa Kenwood keskushuollosta.

K: Olen pessyt Classic tai Premier yleiskoneeni taikinakoukun, k-vatkaimen tai pallovispilän astianpesukoneessa ja siitä irtoaa mustaa materiaalia. Mitä tehdä?
V: Musta aines ei ole terveydelle vaarallista, mutta osia ei kannata enää käyttää. Uusia osia saa Kenwood keskushuollosta.

K: Yleiskoneeni vispilä tai vatkain ei yletä kulhon pohjaan. Mitä tehdä?
V: Vatkainten ja vispilöiden korkeutta voi säätää yleiskoneen mukana tulevalla työkalulla tai jakoavaimella. Katso lisäohjeet yleiskoneen käyttöohjeista.


Delonghi logo

K: Kahviautomaattini tiputtaa kahvia huonosti tai ei ollenkaan. Mitä tehdä?
V: Oletko puhdistanut uutinyksikön? Uutinyksikkö löytyy mallista riippuen laitteen sivusta vesisäiliön takaa tai edestä kahvinporosäiliön takaa. Irrota yksikkö painamalla punaisia kiinnikkeitä ja pese se huolellisesti.

K: Kahviautomaattini ilmoittaa: ”jauhe liian hienoa, säädä myllyä”. Mitä tehdä?
V: Uutinyksikkö on todennäköisesti tukossa. Puhdista uutinyksikkö. Se löytyy mallista riippuen laitteen sivusta vesisäiliön takaa tai edestä kahvinporosäiliön takaa. Irrota yksikkö painamalla punaisia kiinnikkeitä ja pese se huolellisesti.

K: Kahviautomaattini ilmoittaa: ”täytä piiri”. Mitä tehdä?
V: Uutinyksikkö on todennäköisesti tukossa. Puhdista uutinyksikkö. Se löytyy mallista riippuen laitteen sivusta vesisäiliön takaa tai edestä kahvinporosäiliön takaa. Irrota yksikkö painamalla punaisia kiinnikkeitä ja pese se huolellisesti. Aseta sitten vesisuutin paikoilleen ja laske vettä vesisuuttimen kautta.

K: Mitä materiaalia kahviautomaatin kahvimylly on?
V: Kaikissa Delonghi automaateissa on teräksinen kahvimylly.


Rio logo

K: Saako Rio laitteisiin lisätarvikkeita?
V: Rio laitteiden mukana tulevia tarvikkeita voi ostaa lisää hyvin varustetuilta jälleenmyyjiltä.

Valoimpulssi ja Laser

K: Kuinka usein laserlaitteeseen tarvitsee vaihtaa lamppu?
V: Laserlaite tuottaa itse lasersäteen, joten siihen ei tarvitse vaihtaa lamppua

K: Onko Rion valoimpulssi-laitteeseen saatavana uusia käsittelypatruunoita?
V: Rion kaikkiin valoimpulssi-laitteisiin voi ostaa uuden käsittelypatruunan hyvin varustetuilta jälleenmyyjiltä.

K: Miten nopeasti valoimpulssi- /laserkarvanpoistoa tehtäessä näkee tuloksia?
V: Näillä karvanpoistomenetelmillä ei saada välittömiä tuloksia; kun tänään teemme käsittelyn niin huomenna emme ole karvattomia. Noin puolen vuoden säännöllisen käsittelyn jälkeen karvankasvu heikkenee ja jopa loppuu vähitellen käsiteltävältä alueelta. Tulokseen vaikuttavat suuresti geeniperimä, ihokarvan väri ja laatu sekä ihonväri. Nämä molemmat ovat erittäin tehokkaita karvanpoistomenetelmiä, mutta vaativat pitkäjänteisyyttä. Tärkeää on noudattaa käyttöohjeita tarkasti.

Kynsienhoito

K: Miksi kynnet eivät pysy paikoillaan?
V: Tässä pätee vanha sanonta ”harjoitus tekee mestarin ”. Kynnet tulee tehdä tarkasti käyttöohjeita noudattaen vaihe vaiheelta. Syitä miksi kynnet eivät pysy voivat olla se, että geeli levitetään liian paksusti ja väliin jää ilmakuplia, jotka irrottavat geelin kynneltä muutamassa päivässä. Toinen yleinen syy on, että geeliä menee myös kynsinauhoille, jolloin kynnen kasvaessa geeli irtoaa. Kynnen tulee olla ehdottoman puhdas ja alustavat vaiheet tulee tehdä huolellisesti.

K: Miksi geeli ei kuivu?
V: Geeliä on levitetty liian paksu kerros.


Braun logo

K: Voiko Braun korvakuumemittaria ja verenpainemittaria kalibroida?
V: Näitä laitteita ei voida uudelleen kalibroida, mutta niiden mittaustulos voidaan tarkistaa kalibrointilaitteella


Dyson logo

Lisää usein kysyttyjä kysymyksiä ja käyttöohjeita löydät Dyson Suomi sivustolta.

K: Onko minun rekisteröitävä imurini 5 vuoden takuu?
V: Tämä ei ole välttämätöntä. Kaikissa perässä vedettävissä Dyson imureissa on 5 vuoden takuu ja se on voimassa ostokuittia vastaan.

K: Imurini haisee pahalle. Mitä voin tehdä asialle?
V: Pese imurin esisuodatin viileällä vedellä ja pyyhi suodattimen kotelo puhtaaksi. Pese läpinäkyvä pölysäiliö huolellisesti viileällä vedellä. Tarkista ettei putkessa, letkussa tai suulakkeessa ole tukoksia. Mikäli tämä ei auta, ota yhteys huoltoon.

K: Imurini ei ime. Mitä voin tehdä asialle?
V: Tarkista ettei putkessa, letkussa tai suulakkeessa ole tukoksia. Varmista että pölysäiliö ja suodatin ovat kunnolla paikoillaan ja että pölysäiliö on suljettu kunnolla. Kokeile imutehoa siten, että letku on irrotettu imurista. Jos imuteho on edelleen heikko, ota yhteys huoltoon.

K: Imurini ei käynnisty tai sammui käytön aikana. Mitä tehdä?
V: Jos imuri sammui käytön aikana, voi olla että ylikuumenemissuoja aktivoitui. Odota noin tunti ja kokeile uudelleen. Jos imuri ei edelleenkään käynnisty, ota yhteys huoltoon.